Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nie skarżycie się, bądźcie cierpliwi
#1
Uczeni islamscy powiadomili:
Droga wielkich ludzi islamu jest trudna. Zajdzie na niej bieda, choroba, poniżanie, pogarda. Od ludzi zaznają znieważanie a nawet i niesprawiedliwość, udręki, znęcanie się. To jest sunna, droga wielkich ludzi islamu. Oni odbyli tę drogę. Jednego dnia niektórzy z Sahabe poszli do naszego Proroka (sallallahu alejhi we sellem), żeby powiadomić Go o swoich smutkach. Powiedzieli, ze niewierzący powiększyli znęcanie się nad nimi. Nasz szlachetny Prorok oznajmił: „Nie skarżycie się. Znęcano się też nad tymi, którzy byli przed wami, oni się nie skarżyli. Wy też nie skarżcie się, okażcie cierpliwość”. Z wyznawców wcześniejszych Proroków było mało takich, którzy popełniali grzech, ponieważ grzesznicy zostawali unicestwieni. Ze względu na szacunek naszego Proroka ta wspólnota nie zostaje unicestwiona, grzeszników jest wielu. Tej wspólnocie zostały dane dwa dary, by uratowano się z grzechów:
1. Dar Słowa Tewhid. Słowa Tewhid są kluczem do 99 miłosierdzi. Jeśli na jednej szali wagi zostanie położony cały świat, a na drugiej Słowa Tewhid, to Słowa Tewhid będą cięższe. Ciężar świata przy Słowie Tewhid będzie jak jedna kropla w oceanie. Słowo Tewhid gasi gniew Allahu teala.
2. Drugim darem jest orędownictwo naszego Szlachetnego Proroka. Te cztery sprawy, jeśli są nawet małe, nie powinno się je traktować jako małe: choroba, pożar, wróg, szkoda.
Nie przyszliśmy na ten świat, by zbierać majątek, być właścicielami. My jesteśmy podróżnikami. A świat jest środkiem pojazdu, jest nazwą pojazdu, który jedzie do ahiret. Ludzie będą się śmiać z tych, którzy chcą być właścicielami pokoju w hotelu, w którym przebywają lub miejsca siedzenia w pojeździe, którym jadą. Ten, kto chce być właścicielem świata jest w tej samej sytuacji. Człowiek, jeśli rozgniewa się na kogoś ze względu na siebie samego, to pochodzi to z jego nefs (jego ‘ego’). Jeśli rozgniewa się ze względu na kogoś innego, to pochodzi to z jego żarliwości religijnej. Te słowa przyniosą korzyść. Jeśli ktoś mówi z rozumu, ten wywoła znudzenie, przygnębienie. Jeśli mówi z serca, to słucha się go z przyjemnością bez względu na to, czy nas lubi czy uderzy. Jeśli te słowa są dla nefs, to nazywa sią je gniewem, a jeśli są dla pomocy komuś, to nazywa się je staraniem się, wysiłkiem, żarliwością. Nie powinno się bać wysiłku.
W wspólnocie każdy powinien spełnić obowiązki, które do niego należą. Sprawne działanie ciała zależy od zdrowej pracy organów. Zegar, w którym jeden z zębów koła wychwytowego jest złamany, nie działa, nie pokaże prawidłowej godziny.
Być na czele, przewodzić jest żalem w ahiret. Ci, którzy są zarządcami, stoją na czele, na przodzie, w ahiret będą przed ludem ze związanymi rozliczani. Bycie podporządkowanym swojemu rozumowi nie jest prawidłowe, zwiedzie człowieka. Powinno się zawsze radzić innych. Wielcy ludzie islamu, by wskazać jak to jest ważne, powiedzieli, że jak nie znajdziesz kogoś, kogo mógłbyś się poradzić, to obwiąż sarykiem drzewo, jego się radź i (potem) rób to, co wskaże ci serce.
Kader i kaza się nie zmienią, tylko przyjęta dua zapobieże nieszczęściu, które się zbliża. Dlatego też powinno się starać zyskać dua od innych!

LA ILAHE ILLALLAH MUHAMMEEDEN RESULULLAH
religia: islam
itikad: sunna
mezheb: hanefi
źródło wiedzy: Ilmihal Seadet Ebediyye, http://www.dinimizislam.com , http://www.hakikatkitabevi.com


Skocz do:




Kontakt | Islam Sunna | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS